Case Studies on Information Technology in Higher Education: Implications for Policy and Practice, 2000. ,
DOI : 10.4018/978-1-878289-74-2
Diffusion of innovations, 1995. ,
Understanding qualitative research and ethnomethodology, 2004. ,
DOI : 10.4135/9780857020192
Analysing Interaction: Video, Ethnography and Situated Conduct Qualitative research in Action, pp.99-121, 2002. ,
Les apprenants dans la mise en place des Espaces Numériques de Travail (ENT), Colloque SIF " Les institutions éducatives face au numérique, 2005. ,
Quand les enseignants rencontrent le numérique : innovation imposée ou attendue? Le cas de l¹ENT dans le déploiement de l¹Université numérique en Région Languedoc-Roussillon, Colloque SIF " Les institutions éducatives face au numérique, 2005. ,
Procedures for achieving shared knowledge in a research interview, Activites, vol.01, issue.2, pp.96-102, 2004. ,
DOI : 10.4000/activites.1251
intervista di ricerca sulla potatura della vigna : i gesti nella multimodalità della riparazione, n° speciale Analisi della Conversazione, Rivista Italiana di Psicolinguistica Applicata, pp.179-190, 2004. ,
Technologies et interactions dans la fabrication du terrain du linguiste », Cahiers de l'ISSL, pp.39-68, 1998. ,
A Pratical Guide to Ethnography, 2003. ,
Turns and discourse units in everyday conversation, Journal of Pragmatics, vol.9, issue.5, pp.595-619, 1985. ,
DOI : 10.1016/0378-2166(85)90055-4
Espace Numérique de Travail de l'Université Numérique de la Région Languedoc Roussillon », dans Actes du Colloque « Les environnements numériques de travail pour apprenants : des usages aux analyses d'usages » See the URL, pp.123-132, 2005. ,
Presses Universitaires de France PUF, collection Que-Sais-Je, 1994. ,
Creating contexts for design Scenario-Based Design: Envisioning Technology in use, pp.85-107, 1995. ,